Aanleg rotonde N290/Oude Zoutdijk Hulst

Op de kruising van de N290/Oude Zoutdijk in Hulst komt een rotonde. Dat besloot de Provincie Zeeland. De aanleg van deze rotonde start op maandag 9 september 2024.

Waarom een rotonde?
De provincie koos voor de aanleg van een rotonde omdat die beter is voor de verkeersveiligheid en de doorstroming. Op de route tussen Kapellebrug en Terneuzen verving de provincie al meerdere kruispunten met verkeerslichten door rotondes. De kruising ter hoogte van de Oude Zoutdijk is nu aan de beurt.
Hoe lang duren de werken?
Verwachting is dat de rotonde eind oktober 2024 klaar is.

Is er verkeershinder?
Er zijn verschillende fasen:

9 tot en met 16 september
Doorgaand verkeer op de N290 is steeds mogelijk. Het verkeer verloopt op de N290 via één rijstrook. Dit gebeurt met verkeerslichten.
Er is in deze periode geen verkeer mogelijk vanaf de Tivoliweg van/naar de N290.
Fietsers kunnen oversteken richting Parallelweg-West. Parallelweg-West afgesloten voor autoverkeer.

17 september tot en met 22 oktober
Er is in deze periode enkel verkeer mogelijk vanaf de Tivoliweg van/naar de N290 in de richting van Kapellebrug. Niet in de richting van Terhole. Voor dit verkeer is er een omleidingsroute.
Fietsers kunnen oversteken richting Parallelweg-West. Ook zij kunnen daar enkel in de richting van Kapellebrug rijden.
Parallelweg-West afgesloten voor autoverkeer.

21 en 22 oktober
Rijbaan, fietspad en Parallelweg-West afgesloten voor alle verkeer. De provincie brengt dan de asfalt aan. Dat gebeurt tijdens de avond en nacht, namelijk tussen 19.00 en 06.00 uur.
Bij deze werken speelt het weer een rol. Bij slecht weer is uitstel mogelijk.
Verwachting is dat we de nieuwe rotonde vanaf 25 oktober kunnen gebruiken.

Meer informatie?
Kijk op www.zeeland.nl – of volg het project in de Bouwapp. De omgevingsmanager van het project  is Leen van Haaften. Hij is bereikbaar voor vragen op telefoonnummer 06 51 32 70 07.