Besluiten van de gemeenteraad

De gemeenteraad van Hulst vergaderde op 19 september 2024 in het stadhuis. Wat zij bespraken en besloten kunt u bekijken op https://hulst.raadsinformatie.nl/vergadering/1190317

De raad gaf haar zienswijze op financiële stukken van de GGD Zeeland en de Zeeuwse Muziekschool. Ook boog de raad zich over het jaarverslag 2023 van Elevantio als toezichthouder primair onderwijs.

Verder stelde de raad de geactualiseerde Marktverordening vast. Ook stemde zij in met de visie Sporten, spelen, bewegen en ontmoeten in de buitenruimte.

De raad besloot de subsidie Startbouwimpuls uit te betalen voor projecten aan De Nieuwe Bierkaai in Hulst, het Hof te Zandeplein in Kloosterzande en de Houtmarkt in Hulst. Het bestemmingsplan Buitengebied stelde raad aangepast vast.

De raad benoemde de heer Lemmens als voorzitter van de Rekenkamer Hulst. En benoemde ze de heer Marin als nieuwe raadsgriffier van Hulst.

Tenslotte dankte plaatsvervangend voorzitter Jos de Block gemeentesecretaris Sylvester ter Wal – namens de raad - aan het eind van de raadsvergadering uitvoerig voor zijn geweldige inzet. Hij noemde hem een inspirerend man met visie. Sylvester rondt zijn loopbaan af. Het officiële afscheid van de secretaris is op 3 oktober.