Gemeentesecretaris neemt afscheid

Op 1 maart 2006 startte Sylvester ter Wal als gemeentesecretaris van Hulst. Hij leidde ruim achttien jaar onze gemeentelijke organisatie. In oktober 2024 beëindigt de secretaris zijn loopbaan.

Schakel in het geheel
Als gemeentesecretaris was hij de schakel tussen politiek, bestuur en medewerkers. Hij wist daarin steeds balans te houden. Verschillende maatschappelijke ontwikkelingen vroegen ook om aanpassing van de gemeentelijke dienstverlening. Denk daarbij aan de opening van de gemeentewinkel, de nieuwbouw gemeentewerken, verdere digitalisering, veranderende vormen van burgerparticipatie en de invoering van het klantcontactcentrum. Er waren ook heel wat ingewikkelde dossiers; zoals bijvoorbeeld de dossiers van de Hedwigepolder, de gebiedsontwikkeling Perkpolder en Den Dullaert. Maar ook de coronaperiode was een ingrijpende en ingewikkelde tijd. Als gemeentesecretaris begeleidde Sylvester de organisatie en hield hij steeds het grotere geheel in de gaten.

Afscheid
Op 3 oktober nemen we afscheid van onze gemeentesecretaris. Dit moment is voor de interne organisatie, het bestuur en genodigden.

Gemeentelijke diensten gesloten
In verband met het afscheid zijn alle gemeentelijke diensten van Hulst op donderdag 3 oktober vanaf 12.00 uur gesloten.