Zeeuws Isolatieprogramma

Heeft uw woning een definitief energielabel D, E, F of G? Of is uw woning op minimaal twee bouwdelen niet of slecht geïsoleerd? Dan komt u misschien wel in aanmerking voor de ZIP-isolatiesubsidie van 1.850 euro.
Eind september stuurden we alle bewoners / eigenaren van panden die hiervoor in aanmerking komen een brief. Op woensdag 30 oktober is er een inloopspreekuur over deze subsidie. Vragen? Loop die dag gewoon binnen!

Wat is de ZIP- isolatiesubsidie?
Vanuit het Zeeuws Isolatieprogramma is er per gemeente een subsidie beschikbaar om woningen te isoleren. Deze subsidie is in de gemeente Hulst 1.850 euro per woning.

Wat is het Zeeuws Isolatieprogramma?
Het Zeeuwse Isolatieprogramma is een initiatief van de Zeeuwse gemeenten. Het heeft als doel om woningen en gebouwen in de regio energie-efficiënter te maken. Dit gebeurt door het stimuleren van isolatiemaatregelen. Het gaat om een financiële ondersteuning én advies. Daarmee verlagen we de energiekosten, verhogen we het wooncomfort en verminderen we de CO2-uitstoot.

Welke subsidies kunt u aanvragen?
Er zijn subsidies voor verschillende energiebesparende ingrepen. Denk aan dak-, muur- en vloerisolatie en het plaatsen van HR++-glas. Daarnaast krijgt u professioneel advies over energiebesparing. Ook is er begeleiding bij de zelfstandige uitvoering van duurzame ontwikkelingen binnenshuis.

Hoe vraagt u het aan?
Kijk op www.zeeuwsisolatieprogramma.nl . Hier kunt u zich aanmelden voor de subsidie of voor een gratis isolatieadvies. Op deze website vindt u ook meer informatie over de ZIP-subsidie.

Vragen?
Heeft u toch nog vragen of wilt u wat meer informatie over de ZIP-isolatiesubsidie? Loop dan binnen op het inloopspreekuur op woensdag 30 oktober 2024. We helpen u graag verder!
Het inloopspreekuur is in de gemeentewinkel aan de Grote Markt 24 in Hulst. U kunt terecht tussen 13.00 - 16.00 uur en 18.00 - 20.00 uur. Een afspraak maken is niet nodig.