Informatieverzoek Archief

Zie ook deze formulieren

Uit het gemeentearchief is een grote hoeveelheid informatie aan te vragen, die we u per e-mail kunnen toezenden. Dit omvat bijvoorbeeld bouwtekeningen of aanvragen naar informatie over uw voorouders.

Daarnaast is het natuurlijk nog altijd mogelijk om het archief zelf te bezoeken om onderzoek te doen.  Meer informatie over het bezoeken van het archief vindt u hier:  Gemeentearchief - gemeente Hulst 

Kosten

Per 1 januari 2025 is er een nieuwe legesverordening van kracht. Voor alle archiefaanvragen met tot doel het digitaal of per post verstrekken van gegevens uit het archief betaalt u vanaf deze datum:

€25,00 per aanvraag voor het in behandeling nemen tot aan het digitaal verstrekken van de archiefstukken 

€40,00 wanneer u een papieren kopie wenst.

Ook als wij geen archiefstukken vinden maakt u deze kosten voor de naspeuringen.

U moet de kosten van te voren betalen. Een betaallink is toegevoegd aan het aanvraagformulier.

Het is ook nog steeds mogelijk om gratis de stukken in te zien in de leeszaal van het archief. Hier kunt u zelf kosteloos foto’s maken

Aanvragen die betrekking hebben op adresgebonden gegevens, zoals bijvoorbeeld de aanvraag tot het verkrijgen bouwtekeningen graag indienen per adres waarvan u bouwtekeningen wilt opvragen. Wij zien dit als losse aanvragen per adres, waarvoor per adres betaald moet worden.

Termijn

We proberen uw aanvraag altijd binnen 2 weken te beantwoorden. 

Aanpak

U kunt informatie bij ons opvragen via het formulier informatieverzoek archief.  

Vermeld zoveel mogelijk van de bij u al bekende informatie. Bijvoorbeeld jaartallen, historische gemeentekern, voor een bouwvergunning of woninginformatie straat en huisnummer, eventueel een inventarisnummer.