Omgevingsvergunning flexibele huisvestingslocatie Spoorweg

In Hulst bereiden we een flexibele huisvestingslocatie voor aan de Spoorweg. Voor deze locatie is een omgevingsvergunning nodig. Die vragen we aan in twee delen. Het eerste deel van de omgevingsvergunning verleenden we op 27 september 2024.

Publicatie
De officiële publicatie van de vergunning deden we op 1 oktober 2024. U vindt de publicatie op www.officielebekendmakingen.nl. Dit eerste deel van de vergunning is het planologische deel. Het perceel aan de Spoorweg heeft een agrarische bestemming. Woningbouw kan daar dus niet. Met deze vergunning maken we dat wel (tijdelijk) mogelijk.

Bezwaar maken
Bent u het niet eens met deze vergunning? Dan kunt u bezwaar maken. Bezwaren moeten uiterlijk vrijdag 8 november 2024 zijn ingediend. In het bezwaarschrift schrijft u:

• uw naam en adres
  • de datum
  • een omschrijving en motivering van het besluit waartegen u bezwaar maakt
  • geef daarbij aan of u het bezwaar mondeling wilt toelichten
  • uw handtekening.

Het bezwaarschrift stuurt u aan: Gemeente Hulst - T.a.v. Het college van burgemeester en wethouders - Postbus 49 - 4560 AA Hulst. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Bij haast kunt u ook een voorlopige voorziening aanvragen. Deze stuurt u aan: Voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant - Postbus 90006 - 4800 PA Breda. Hieraan zijn wel kosten verbonden.

Tweede deel omgevingsvergunning
Deel 2 van de omgevingsvergunning volgt later. Die gaat over hoe de gebouwen op het terrein komen te staan, hoe die gebouwen er uit zien, enzovoorts. Zodra we dat weten, vragen we het tweede deel van de omgevingsvergunning aan. Pas na het verlenen van die vergunning, is bouwen op het perceel aan de Spoorweg mogelijk.
De aanbestedingsprocedure loopt. Die zorgt uiteindelijk voor het antwoord op de vraag ‘Welk bedrijf gaat de huisvestingslocatie realiseren?’. Verwachting is dat we dat eind 2024 weten. Dit bedrijf gaat aan de slag met het ontwerp van de huizen en de concrete inrichting van het terrein.

Meer informatie
Voor vragen kunt u terecht op het telefoonnummer 14 0114. U kunt ook mailen naar info@gemeentehulst.nl onder vermelding van ‘huisvestingslocatie Spoorweg’.
Heeft u behoefte aan een nadere uitleg? Dan is een persoonlijk gesprek ook mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar info@gemeentehulst.nl onder vermelding van ‘persoonlijk gesprek Spoorweg’.