Nieuwe gemeentesecretaris in Hulst

Het college van burgemeester en wethouders van Hulst benoemde mevrouw Conny Pieters – met ingang van 1 november 2024 - als nieuwe gemeentesecretaris van Hulst.

Het college ziet in Conny een betrokken algemeen directeur. Een adviseur die de gedrevenheid,  kennis en motivatie heeft om onze organisatie verder te brengen. Als geboren Zeeuws-Vlaamse is ze goed bekend met de regio. Conny geeft vrijheid aan medewerkers, pakt door en staat voor de organisatie. Daarnaast heeft ze veel gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen. Zij beantwoordt in alle opzichten aan het profiel zoals we dat voor deze functie voor ogen hebben.

Gemeentelijke ervaring
Conny Pieters (1967) heeft een jarenlange gemeentelijke ervaring. Na haar studie aan de Hogere Bestuursdienst Onderwijs (HBDO) behaalde zij onder andere nog haar Bachelor Management, Economie & Recht aan de HEAO. Sinds 1995 is ze werkzaam bij onze gemeente. In de periode van september 2008 tot eind 2014 was Conny afdelingshoofd Vergunningen. Sinds januari 2015 is ze afdelingshoofd Wonen & Werken in onze organisatie. Daarbij hoort een breed taakveld. Denk daarbij aan ruimtelijke ordening, openbare orde & veiligheid, omgevingswet, vergunningen, duurzaamheid, economie en toerisme.

Vertrek huidige secretaris
De functie van gemeentesecretaris komt met ingang van 1 november 2024 vrij door het vertrek van huidig secretaris Sylvester ter Wal. Sylvester beëindigt zijn loopbaan. Hij leidde ruim achttien jaar onze gemeentelijke organisatie.

Invulling vacature
De vacature voor gemeentesecretaris van de gemeente Hulst stelden we intern en extern gelijktijdig open. Dat deden we op 26 juni 2024. Solliciteren was mogelijk tot en met 16 augustus. Vijftien personen solliciteerden. De selectieprocedure is met grote betrokkenheid van de organisatie – inclusief de ondernemingsraad – doorlopen.