Bouwgrond aanvragen

De gemeente regelt de uitgifte van bouwgrond voor haar eigen projecten. Op een stuk bouwgrond kunt u bijvoorbeeld een huis of een bedrijf bouwen.

Voorwaarden

De voorwaarden voor bouwgrond aanvragen zijn onder andere:

  • U houdt zich aan het omgevingsplan. In het omgevingsplan staat wat u mag bouwen en hoe het eruit moet zien. Vroeger heette dit het bestemmingsplan.
  • U geeft een bouwplan door via het Omgevingsloket. Uw bouwplan voldoet aan een eventueel beeldkwaliteitsplan en overige bouwregels.
  • Zie voor verdere voorwaarden het nemen van een optie: https://www.gemeentehulst.nl/Inwoners/Te_Koop

 

Aanpak

Zo doet u een aanvraag van bouwgrond:

  • U neemt contact op met de gemeente.
  • U geeft uw bouwplan door aan de gemeente. Een goed bouwplan bevat:
    • de adresgegevens van de contactpersoon
    • om welke bouwgrond het gaat, hoe groot het is en waar het ligt
    • gegevens over wat u er wilt bouwen
    • wanneer het om een bedrijf gaat: gegevens over de milieubelasting, het verkeer en de parkeerplekken

Afhankelijk van de situatie (enkel bij bedrijven) heeft u ook nodig:

  • een bedrijfsplan
  • een uittreksel van de Kamer van Koophandel

 

Bezwaar & beroep

Bij de uitgifte van bouwgrond gaat het om een verkoopovereenkomst. U kunt daarom geen bezwaar maken tegen de beslissing van de gemeente.

Uitvoeringsinstantie

Gemeente

Adresgegevens

Toon op de kaart Grote Markt 24 
4561 EB Hulst

14-0114

0114-314627

www.gemeentehulst.nl