Subsidieaanvraag innovatiefonds Water&Klimaat

Landbouwondernemers waarvan het grootste deel van de activiteiten plaatsvindt in de gemeente Hulst kunnen subsidie aanvragen bij het Innovatiefonds Water&Klimaat. Dit fonds richt zich op het opschalen van innovaties die plaatsvinden op het gebied van water en klimaat voor de agrarische sector en ter versterking of ondersteuning van de waardeketen in het kader van een klimaatvriendelijke en agro-ecologische landbouw.

Landbouwondernemers waarvan het grootste deel van de activiteiten plaatsvindt in Vlaanderen (binnen Grensparkt Groot Saefthinghe) kunnen terecht bij Pieter Jan Meire van EGTS linieland (telefoon: +32 479 90 24 55 of email: pieterjan.meire@egtslinieland.eu).

 

We denken graag mee in de voorbereiding en uitwerking van uw subsidieaanvraag. Voor meer info of ondersteuning kunt u contact opnemen met Pieter Jan Meire, Netwerkregisseur Grenspark Groot Saeftinghe.

 

Voorwaarden

Uw aanvraag moet voldoen aan de voorwaarden die gesteld zijn in de Subsidieregeling Innovatiefonds Grenspark Groot Saeftinghe  - Water & Klimaat.

Kosten

Aan het indienen van een aanvraag zijn geen kosten verbonden.

Aanvraag

Voor meer informatie of het stellen van vragen kunt u contact opnemen met de Netwerkregisseur Grenspark Groot Saeftinghe, Pieter Jan Meire. Hij is telefonisch te bereiken op nummer +32 479 90 24 55 en via email op pieterjan.meire@egtslinieland.eu.

 

Termijn

Indienings- en boordelingsmomenten zijn:

* Van inwerkingtreding tot 31 augustus 2024;

* Van 1 september tot 30 oktober 2024;

* Van 1 november tot 31 december 2024.

* Begin 2025 worden de beoordelingsmomenten voor dat jaar bepaald. (Indienen aanvraag kan tot uiterlijk 31 december 2025).

De looptijd van de projecten is maximaal 1 jaar, daarna dient de subsidieontvanger het project binnen 8 weken te verantwoorden.

Aanpak

U kunt uw aanvraag indienen via het Aanvraagformulier subsidie innovatiefonds Water & Klimaat.

We adviseren u om voordat u een aanvraag indient contact op te nemen met Pieter Jan Meire.

 

Voor het indienen van een aanvraag zijn de volgende gegevens nodig:

* Gegevens van de aanvrager

* Eventueel gegevens van het consortium/samenwerkingsverband

* Eventueel een samenwerkingsovereenkomst

* Projectplan (sjabloon beschikbaar via EGTS)

* Kaart met geografisch gebied waarop de activiteit betrekking heeft

* Begroting (sjabloon beschikbaar via EGTS)

* Eén of meerder offertes

* MKB verklaring (sjabloon beschikbaar via EGTS)

* Bewijsstukken voor de financiering (zoals bankrekening, afschrift rekening)

* Eventueel benodigde vergunningen en ontheffingen

 

Bij de verantwoording van de uitgevoerde activiteiten zijn de volgende gegevens nodig:

* Bij verleende subsidies tot € 10.000 dient verantwoording plaats te vinden door middel van het overleggen van facturen en betaalbewijzen.

* Bij verleende subsidies tot € 50.000 dient verantwoording plaats te vinden door middel van het overleggen van facturen, betaalbewijzen en kort verslag van de bereikte resultaten en prestatieafspraken.

Bezwaar & beroep

U kunt schriftelijk bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift. Het bezwaarschrift stuurt u naar gemeente Hulst, t.a.v. het college van Burgemeester en Wethouders.