Bouwgrond aanvragen
Scroll naar
De gemeente regelt de uitgifte van bouwgrond voor haar eigen projecten. Op een stuk bouwgrond kunt u bijvoorbeeld een huis of een bedrijf bouwen.
Voorwaarden
De voorwaarden voor bouwgrond aanvragen zijn onder andere:
- U houdt zich aan het omgevingsplan. In het omgevingsplan staat wat u mag bouwen en hoe het eruit moet zien. Vroeger heette dit het bestemmingsplan.
- U geeft een bouwplan door via het Omgevingsloket. Uw bouwplan voldoet aan een eventueel beeldkwaliteitsplan en overige bouwregels.
- Zie voor verdere voorwaarden het nemen van een optie: https://www.gemeentehulst.nl/Inwoners/Te_Koop
Bijzonderheden
Wetten
Aanpak
Zo doet u een aanvraag van bouwgrond:
- U neemt contact op met de gemeente.
- U geeft uw bouwplan door aan de gemeente. Een goed bouwplan bevat:
- de adresgegevens van de contactpersoon
- om welke bouwgrond het gaat, hoe groot het is en waar het ligt
- gegevens over wat u er wilt bouwen
- wanneer het om een bedrijf gaat: gegevens over de milieubelasting, het verkeer en de parkeerplekken
Afhankelijk van de situatie (enkel bij bedrijven) heeft u ook nodig:
- een bedrijfsplan
- een uittreksel van de Kamer van Koophandel
Bezwaar & beroep
Bij de uitgifte van bouwgrond gaat het om een verkoopovereenkomst. U kunt daarom geen bezwaar maken tegen de beslissing van de gemeente.