Privacy
De gemeente Hulst vindt het belangrijk om zorgvuldig en vertrouwelijk om te gaan met persoonsgegevens. De bescherming van (uw) persoonsgegevens is onder andere geregeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna AVG) en de Wet politiegegevens (hierna Wpg). De AVG en de Wpg hebben het doel om de privacy van burgers te beschermen.
Persoonsgegevens
Als u gebruik maakt van diensten of producten van de gemeente hebben wij persoonsgegevens van u nodig. Een persoonsgegeven is informatie die herleidbaar is tot een natuurlijk persoon. Een voorbeeld van een persoonsgegeven is een naam of een huisadres, maar ook onder meer een e-mailadres of een kenteken kan een persoonsgegeven zijn.
Verzoek over persoonsgegevens indienen
De gemeente houdt verschillende persoonsgegevens van u bij. De persoonsgegevens worden op verschillende manieren verwerkt en bewaard. Dit gebeurt op een zorgvuldige, veilige en transparante manier.
U heeft een aantal rechten als het gaat om uw persoonsgegevens. De zogenoemde rechten van betrokkenen. Om meer inzicht en controle te krijgen over uw persoonsgegevens kunt u een verzoek indienen.
Melden van een datalek
Gemeente Hulst probeert zorgvuldig met uw persoonsgegevens om te gaan. Toch zou het kunnen dat persoonsgegevens onrechtmatig worden ingezien door anderen. Dan is er sprake van een datalek. Datalekken willen we zo snel mogelijk oplossen. Mocht u een datalek ontdekken, kan dit gemeld worden bij de gemeente. Dat kan hier. Datalekken worden vervolgens afgehandeld via de procedure datalekken van de gemeente Hulst.
Privacyverklaring
Wilt u meer weten over privacy binnen de gemeente Hulst? Kijk dan op onze privacyverklaring.