Betaald parkeren wordt gemakkelijker

Op dinsdag 21 en woensdag 22 mei 2019 wordt een groot deel van de parkeerautomaten in de Hulster binnenstad aangepast. Na de aanpassing is het mogelijk te betalen met pinpas. Tot dusver was het enkel mogelijk te betalen met muntgeld of via Mobiel parkeren.

In Hulst kan overal gratis worden geparkeerd, met uitzondering van de Hulster binnenstad. In de binnenstad staan in verband met het betaald parkeren 36 parkeerautomaten. Daarvan worden er 24 stuks aangepast. Het gaat om de meest centrale en gebruikte automaten.
Na de aanpassing kan bij de automaten ook worden betaald met bankkaarten. Ook is (met Nederlandse bankkaarten) contactloos betalen mogelijk.

Bedoeling is de resterende twaalf automaten in 2020 aan te passen.

Mobiel parkeren
Mobiel parkeren is een snelle, veilige en makkelijke manier om parkeergeld te betalen. Het verschuldigde bedrag wordt per minuut afgerekend. Mobiel parkeren in Hulst geldt overal in de binnenstad waar parkeerautomaten staan. Gebruikers dienen de vijfcijferige gebiedscode (aangegeven op de parkeerautomaat en de parkeerborden) door te geven via een parkeer-app op een smartphone of door te geven via SMS. Na registratie van de gebiedscode is het mobiel parkeren actief. Bij het verlaten van de parkeerplaats moet vervolgens weer een seintje worden gegeven naar de betreffende provider, zodat deze weet dat men klaar is met parkeren.
In de binnenstad van Hulst kan mobiel worden betaald via vijf verschillende aanbieders van mobiel parkeren: Parkmobile , ANWB, Park-line , Yellowbrick  en SMS parking.
Iedereen die van mobiel parkeren gebruik wil maken, dient zich eenmalig aan te melden bij één van deze aanbieders. Het bedrag wordt per minuut afgerekend op basis van de geldende parkeertarieven. De aanbieder rekent achteraf met u af. Mobiel parkeren kan met elk type mobiele telefoon.